VOTY / Anugerah / Pameran Motor

Tempahan Dibuka untuk GWM TANK 300 di Malaysia: Model Off-road Berkuasa Tinggi

SUV Off-road Terbaharu dengan Rekaan Gagah dan Teknologi Terkini

Kuala Lumpur, 21 Mei 2024 – Great Wall Motor (GWM) Malaysia dengan bangganya mengumumkan bahawa tempahan untuk GWM TANK 300 kini dibuka. SUV off-road yang dinanti-nantikan ini, yang membawa anggaran harga RM250,000, dijangka akan menarik minat penggemar kenderaan lasak di Malaysia.

Rekaan Gagah dan Mewah

GWM TANK 300 menampilkan reka bentuk yang kukuh dan gagah, dengan ruang dalaman yang mewah dilitupi fabrik kulit NAPPA. Kerusi pemandu boleh dilaraskan dalam 8 cara, menawarkan keselesaan maksimum, manakala sistem audio dengan 9 pembesar suara INFINITY memastikan pengalaman audio yang mengasyikkan. Tambahan pula, sistem NVH ultra senyap dengan dua lapisan kaca akustik kalis bunyi memberikan pemanduan yang tenang dan selesa.

Prestasi Hebat dan Teknologi Pintar

Dikuasakan oleh enjin petrol 4-silinder Turbo 2.0L dan Transmisi Automatik 8 Kelajuan ZF, GWM TANK 300 mampu menghasilkan 220 PS dan 380 Nm tork. Selain pengendalian yang lancar di bandar, SUV ini juga dilengkapi untuk menakluki laluan off-road dengan sistem kawalan all-terrain yang mempunyai 9 mod pemanduan, mod crawl control, dan tank turn. SUV ini juga dilengkapi dengan penggerak empat roda elektronik separuh masa dengan dwi-kelajuan (4WD), memastikan prestasi terbaik dalam pelbagai keadaan jalan raya.

Ciri Keselamatan Canggih

GWM TANK 300 dilengkapi dengan sistem bantuan pemandu Tahap 2 (L2) yang merangkumi Lane Departure Warning (LDW), Adaptive Cruise Control (ACC), dan Highway Assist (HWA). Selain itu, skrin hiburan 12.3-inci yang menyokong Android Auto dan Apple CarPlay memastikan pemandu sentiasa terhibur dan berhubung. Keselamatan tambahan disediakan melalui Sistem Pemantauan Tekanan Tayar (TPMS) dan monitor pandangan 360 darjah dengan fungsi transparent chassis.

Kekuatan dan Ketahanan Luar Biasa

Dengan badan kenderaan yang mampu menahan kekuatan ultra tinggi sehingga 1500 MPa, GWM TANK 300 juga mampu mendaki sudut cerun sebanyak 23.1° dan meredah air dengan kedalaman maksimum sehingga 700 mm. SUV ini telah membuktikan kemampuannya di peringkat global dengan mengekalkan kedudukannya sebagai jenama SUV No. 1 di China selama 39 bulan berturut-turut.

Tawaran Istimewa untuk Pelanggan Pertama

300 pelanggan pertama yang membuat tempahan akan menerima pakej servis percuma selama 5 tahun/100,000 km yang merangkumi caj alat ganti dan buruh. Selain itu, jaminan powertrain seumur hidup dengan jarak tanpa had juga ditawarkan kepada pemilik pertama. Hadiah misteri turut menanti pemilik yang akan diumumkan semasa pelancaran rasmi kelak.

Mike Cui Anqi, Pengarah Urusan GWM Malaysia, berkata, “Ciri keselamatan merupakan antara elemen utama dalam reka bentuk setiap produk GWM. Meskipun untuk sebuah SUV off-road yang direka untuk memenuhi keperluan para pencinta pengembaraan, kami sentiasa komited dalam memastikan pengendalian dan pengalaman pemanduan yang selesa.”

GWM TANK 300, model ‘Completely Built Up’ (CBU), dijadualkan tiba di Malaysia pada Julai 2024.

GWM HAVAL H6 HEV Juga Dibuka untuk Tempahan

Selain GWM TANK 300, model GWM HAVAL H6 HEV yang dinanti-nantikan juga kini dibuka untuk tempahan dan dijangka akan dilancarkan pada suku ketiga tahun 2024. SUV pintar bersaiz sederhana ini direka khas bagi menawarkan keselamatan optimal dengan harga mampu milik serta teknologi hibrid terkini yang mesra alam.

Untuk maklumat lanjut dan membuat tempahan, sila layari GWM Malaysia.

Terus-Terang

Pengumuman pelancaran GWM TANK 300 ini menunjukkan komitmen Great Wall Motor dalam menyediakan kenderaan yang berprestasi tinggi dan selamat kepada pengguna Malaysia. Dengan gabungan teknologi pintar dan rekaan yang menarik, GWM TANK 300 berpotensi menjadi pilihan utama bagi penggemar SUV off-road di negara ini. Tempahan awal dan tawaran istimewa yang diberikan adalah langkah bijak GWM untuk menarik minat pelanggan setia dan baharu.

Previous post

Lembaran Baru Mobiliti Elektrik: Temui Nissan e-POWER di Malaysia Autoshow 2024

Next post

Mercedes-Benz Memperkenalkan Star Elegance dan 4 Model EQE Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *