Servis / Selepas Jualan / Penyelenggaraan / Mod

JAECOO Lancar Pusat 3S Pertama di Lembah Klang

JAECOO Malaysia memperkenalkan pusat pengedaran 3S di Glenmarie, Shah Alam, dengan pelaburan RM5.5 juta, menawarkan pengalaman pemilikan premium.

JAECOO Malaysia telah mengambil langkah besar dalam industri automotif tempatan dengan pelancaran rasmi pusat pengedaran 3S pertama mereka di Lembah Klang. Terletak di Glenmarie, Shah Alam, pusat yang dikendalikan oleh ES Premium Holdings Sdn Bhd ini menekankan komitmen JAECOO dalam menyediakan pengalaman pemilikan premium kepada pelanggan. Dengan pelaburan bernilai RM5.5 juta, pusat ini menandakan permulaan kepada rangkaian pusat pengedaran JAECOO yang lebih luas di seluruh negara.

Pusat pengedaran ini dibina di atas tanah seluas 40,000 kaki persegi dengan saiz binaan 23,000 kaki persegi. Pusat ini merangkumi kemudahan jualan, perkhidmatan selepas jualan, dan simpanan alat ganti di bawah satu bumbung. Pelanggan yang melangkah masuk akan disambut oleh laluan Super Walkway yang mampu mempamerkan sehingga tujuh model kenderaan, memberikan pengalaman visual yang memukau.

Antara ciri-ciri menarik yang ditawarkan termasuk paparan LED interaktif untuk memeriksa spesifikasi kenderaan dan penasihat jualan yang terlatih untuk menjawab pertanyaan serta mengatur sesi pandu uji. Buat masa ini, model JAECOO J7 dipamerkan dengan dua varian iaitu pacuan semua roda (AWD) dan pacuan dua roda (2WD).

Menurut Naib Presiden JAECOO Malaysia, Emily Lek, pelancaran ini adalah bukti komitmen JAECOO untuk memenuhi permintaan pelanggan di Malaysia. “Kami berbangga melancarkan pusat pengedaran 3S pertama kami di Glenmarie Autocity. Pelaburan dalam pusat pengedaran perintis ini merupakan petunjuk jelas akan komitmen kami untuk mengembangkan pasaran SUV kegunaan lasak premium untuk jangka panjang,” kata Emily Lek.

Pusat pengedaran ini turut menyediakan fasiliti seperti ruang istirahat pelanggan, ruang khusus untuk menikmati kopi atau teh, sambungan internet berkelajuan tinggi, dan surau. Selain itu, terdapat ruang penyerahan kenderaan baru yang direka sesuai dengan ‘DNA’ jenama JAECOO, ‘Daripada Klasik Melangkaui Klasik’.

Perkhidmatan selepas jualan juga menjadi fokus utama pusat ini. Dengan kapasiti menyelenggara lebih daripada 500 kenderaan sebulan, pusat servis dilengkapi dengan alatan canggih dan juruteknik terlatih. Ia juga menampilkan ruang servis Kenderaan Elektrik (EV) yang memastikan kesiapan JAECOO untuk mengurus rangkaian kenderaan elektrik pada masa akan datang.

Dalam tempoh beberapa bulan akan datang, JAECOO Malaysia akan melancarkan lebih banyak pusat pengedaran di seluruh negara, dengan sasaran 35 pusat pengedaran keseluruhan. Ini termasuklah pusat pengedaran JAECOO 3S di Glenmarie yang akan diikuti oleh pelancaran model SUV JAECOO J7 dari 19 hingga 21 Julai.

Terus-Terang, langkah JAECOO ini menunjukkan kesungguhan mereka untuk menjadi pemain utama dalam segmen SUV premium di Malaysia. Dengan pelaburan besar dan fokus kepada pengalaman pelanggan, JAECOO sedang mencipta standard baharu dalam industri ini. Kami melihat perkembangan ini sebagai satu lonjakan positif untuk pasaran automotif tempatan dan menantikan lebih banyak inovasi dari JAECOO.

Previous post

DRIVECARE: Pusat Servis Sehenti Berbilang Francais Terbaru

Next post

Pusat BYD Pertama Harmony Auto Dibuka di Hartamas

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *