Motosikal / Skuter / Roda

Lagi Dari Koleksi Motosikal Ikonik Harley-Davidson® 2024 di Malaysia

Pelancaran Model Hydra-Glide Revival: Motosikal Ikonik dengan Sentuhan Klasik

Pada 13-16 Jun, Model Hydra-Glide Revival Edisi Terhad telah dipamer di Ace Cafe, Kuala Lumpur, dengan harga bermula dari RM176,900.

Pengenalan Koleksi Ikonik 2024

Awal tahun ini, Harley-Davidson memperkenalkan edisi terbaru dalam Koleksi Motosikal Ikonik yang terhad. Koleksi ini menampilkan cat khusus, rawatan grafik, dan teknologi aplikasi cat terkini dari kilang secara langsung. Koleksi Motosikal Ikonik ini merupakan program tahunan dengan keluaran terhad yang mempersembahkan model baru yang memberi tafsiran segar kepada motosikal ikonik Harley-Davidson.

Koleksi Motosikal Ikonik ini telah akan dipamerkan di Ace Cafe, Kuala Lumpur, sempena Hari Demo Harley-Davidson Tourer, dari 14 hingga 16 Jun, dan sekarang, semuanya tersedia di semua pengedar sah di Malaysia.

“Kami teruja untuk membawa koleksi edisi terhad ini kepada penunggang kami di Malaysia kerana mereka adalah inspirasi di sebalik koleksi ini. Eksklusiviti Koleksi Motosikal Ikonik ini membolehkan penunggang kami bebas mengekspresikan diri di jalan raya. Ia juga merupakan cara kami untuk menghidupkan kembali model popular kami dan merayakan komuniti penunggang kami yang bersemangat. Selain keluaran tahunan kami, kami juga komited untuk membawa lebih banyak tawaran menarik dari portfolio kami kepada penunggang di Malaysia dan tidak sabar untuk melihat mereka menggunakan model ini di jalan raya Malaysia,” kata Dimitris Raptis, Naib Presiden Asia Pasifik Harley-Davidson.

Rakyat Malaysia mempunyai kecenderungan yang kuat terhadap edisi terhad, dan model Ikonik ini akan menjadi tambahan yang sempurna kepada koleksi mereka. “Trend ini menunjukkan peningkatan kematangan penunggang kami yang menghargai model ikonik yang mengekalkan nilainya,” kata Rewi Hamid Bugo, Pengerusi Kumpulan DIDI.

Keistimewaan Model Hydra-Glide Revival 2024

Model Hydra-Glide Revival 2024 merupakan edisi keempat dalam Koleksi Motosikal Ikonik Harley-Davidson, meraikan ulang tahun ke-75 pengenalan suspensi depan teleskopik Hydra-Glide pada model E dan F Harley-Davidson pada tahun 1949. Koleksi ini terhad, di mana setiap model dinomborkan secara individu dan hanya dikeluarkan sekali dengan produksi global tidak melebihi 1,750 unit.

Antara ciri-ciri reka bentuk yang menonjol pada model Hydra-Glide Revival termasuk cat Redline Merah dengan panel Birch Putih di sisi tangki bahan api, reka bentuk yang sama seperti model tahun 1956. Selain itu, ia juga dilengkapi dengan lencana tangki “Harley-Davidson V” berinspirasikan lencana tangki tahun 1955-56 dan lencana skrip “Hydra-Glide” yang terletak di skirt fender depan.

Model ini juga mempunyai pelana solo yang dihiasi dengan pinggiran dan valance kulit yang dihiasi, jahitan kontras merah dan piping jahitan putih, serta rel krom untuk penampilan nostalgik. Tali tangki kulit hitam yang sepadan dihiasi dengan kancing dan concho. Beg sisi kulit dan vinil dihiasi dengan concho krom dengan pusat merah akrilik, kancing krom dan pinggiran kulit, piping jahitan putih dan jahitan kontras merah. Beg sisi kalis air dengan kunci berpalang untuk keselamatan.

Prestasi dan Teknologi Terkini

Dari segi prestasi, model Hydra-Glide Revival 2024 dilengkapi dengan enjin V-Twin Milwaukee-Eight® 114 yang diseimbangkan dengan pembersih udara aliran tinggi Screamin’ Eagle® untuk memberikan kuasa yang mantap. Casis Softail® menyembunyikan suspensi belakang mono-shock yang boleh disesuaikan di bawah tempat duduk untuk keupayaan sudut dinamik dan keselesaan menunggang sambil mengekalkan profil hardtail klasik. Kawalan jelajah elektronik memegang kelajuan tetap untuk keselesaan pada perjalanan jauh. Lampu hadapan LED dan lampu tambahan menyediakan pencahayaan hadapan yang cemerlang. Sistem Brek Anti-Kunci (ABS) standard menawarkan kawalan yakin dalam pelbagai keadaan menunggang.

Pelanggan yang berminat boleh menghubungi pengedar Harley-Davidson terdekat untuk maklumat lanjut berkaitan model, varian, warna, spesifikasi dan jadual penghantaran yang berkenaan.

Harley-Davidson berdiri untuk mengejar kebebasan dan petualangan yang abadi untuk jiwa. Pergi ke H-D.com untuk mengetahui lebih lanjut tentang rangkaian penuh motosikal Harley-Davidson® Grand American Touring, Sport, Adventure Touring, Cruiser dan Trike, motosikal pra-milik yang disahkan Harley-Davidson®, alat ganti dan aksesori Motor Genuine Harley-Davidson®, pakaian dan aksesori MotorClothes® Harley-Davidson®, serta Perkhidmatan Kewangan Harley-Davidson.

Terus-Terang

Koleksi Ikonik Harley-Davidson yang baru ini bukan sekadar motosikal; ia adalah gabungan warisan dan teknologi moden yang memberi penghormatan kepada sejarah sambil menyediakan pengalaman menunggang yang unggul. Kami yakin bahawa penunggang di Malaysia akan menghargai keunikan dan nilai yang ditawarkan oleh Hydra-Glide Revival. Komitmen Harley-Davidson untuk terus memberikan model yang inovatif dan eksklusif ini menunjukkan dedikasi mereka untuk sentiasa berada di barisan hadapan dalam industri motosikal. Koleksi ini adalah bukti nyata bahawa Harley-Davidson bukan sahaja membina mesin, tetapi juga mengejar kebebasan dan petualangan tanpa henti.

GALERI

Event

Motosikal

Previous post

Isuzu MU-X RS 2024: Varian Sporty Baharu untuk Pasaran Malaysia?

Next post

Honda dan Mitsubishi Lancar JV ALTNA untuk Penyewaan dan Penggunaan Semula Bateri EV

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *