Uncategorized

2024 Proton X50 Tingkatkan Produksi untuk Penuhi Permintaan

Lebih 8,000 tempahan diterima dalam bulan pertama sejak pelancaran

Subang Jaya, 19 Julai 2024 – PROTON mengumumkan peningkatan produksi model Proton X50 2024 bagi memenuhi lebih dari 8,000 tempahan yang diterima dalam tempoh sebulan selepas pelancarannya pada bulan Jun. Peningkatan permintaan ini menonjolkan populariti SUV terlaris Malaysia ini yang sudah mencatatkan jualan sebanyak 115,262 unit sehingga Jun 2024.

Sambutan Hangat Menegaskan Kedudukan

Sambutan memberangsangkan terhadap Proton X50 2024 menegaskan kedudukannya sebagai peneraju pasaran SUV. Untuk memenuhi permintaan ini, PROTON meningkatkan pengeluaran bagi mempercepat penghantaran menjelang Ogos 2024. Pelanggan layak menerima promosi diskaun tunai RM7,000 dan sokongan tukar beli sehingga RM1,500.

Peningkatan Keselesaan dan Prestasi

Kelebihan Proton X50 2024 termasuk peningkatan keselesaan, prestasi, dan nilai yang luar biasa. Pakej NVH (Noise, Vibration, Harshness) yang baru menambah baik lebih 20 kawasan untuk penebatan hingar, menghasilkan kabin yang lebih senyap. Varian Premium dan Flagship kini dilengkapi dengan pintu belakang elektrik yang memudahkan pengendalian.

Unit Hiburan Infotainment (IHU) yang diperbaharui dengan skrin 10.3 inci dan pemproses dwi-teras empat baru menawarkan kelajuan bootup dan masa muatan yang lebih pantas. Ini membolehkan operasi aplikasi secara serentak serta meningkatkan pengalaman pengguna. Arahan suara “HI PROTON” dan aplikasi PROTON Link yang boleh menghidupkan enjin dari jauh turut ditambah.

Inovasi Keselamatan dan Kemudahan

Kamera 360 darjah terbaik dalam kelasnya menyediakan kejelasan luar biasa dalam keadaan cahaya rendah, memudahkan parkir. Paparan 3D dan sistem pemantauan titik buta meningkatkan keselamatan semasa memandu pada kelajuan sehingga 150 km/j.

Sempena sambutan pencapaian 5 juta kenderaan, PROTON menawarkan pelbagai promosi untuk model lain seperti diskaun tunai RM500 untuk Proton Saga, RM7,000 untuk Proton X70, dan penyelenggaraan percuma selama 2 tahun untuk Proton X90. Acara ‘Uji Pandu dan Menang tanpa Kewajipan Membeli’ turut diadakan di bilik pameran seluruh negara.

Terus Komited Terhadap Kepuasan Pelanggan

PROTON terus komited dalam memberikan nilai yang tiada tandingan dan melebihi jangkaan pelanggan. Usaha berterusan dalam inovasi dan penambahbaikan kenderaan mereka adalah bukti kesetiaan mereka terhadap kualiti dan kepuasan pelanggan.

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web rasmi PROTON di https://www.proton.com atau hubungi pengedar Proton terdekat.

Frankly Speaking Terus-Terang, sambutan terhadap Proton X50 2024 memang luar biasa, tetapi peningkatan produksi yang segera adalah langkah penting untuk memastikan kepuasan pelanggan yang telah membuat tempahan awal. Dengan peningkatan keselesaan, teknologi, dan ciri keselamatan, Proton X50 terus menonjol sebagai pilihan SUV utama di Malaysia. Namun, PROTON harus memastikan kualiti dan ketepatan masa penghantaran tidak terjejas dalam usaha memenuhi permintaan tinggi ini.

Previous post

Dunia Automotif Kehilangan Pereka Ikonik BMW dan Rolls-Royce

Next post

Pelancaran JuiceUP: Sistem Pembayaran EV Terbuka

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *