Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Pelancaran JuiceUP: Sistem Pembayaran EV Terbuka

Memudahkan Pengalaman Pengecasan EV dengan Solusi Pembayaran Terbuka

Malaysia, 20 Julai 2024 – JuiceUP, penyedia penyelesaian pengurusan pengecasan EV yang lengkap dan bersepadu dengan keupayaan pembayaran tanpa sentuh, hari ini mengumumkan komitmennya untuk mengubah pengalaman pengecasan EV di Malaysia melalui sistem pembayaran terbuka yang lancar. Inovasi ini adalah yang pertama seumpamanya di negara ini, diiringi oleh kerjasama strategik dengan pemimpin industri dalam kewangan EV, penyelesaian pembayaran, tenaga boleh diperbaharui, dan IOT.

Memperkasa Ekosistem EV untuk Kemudahan

JuiceUP menggunakan kepakarannya sebagai penyedia Perisian sebagai Perkhidmatan (SaaS) yang khusus dalam pengurusan infrastruktur pengecasan EV untuk Operator Titik Pengecasan (CPO). Sistem pembayaran terbuka ini menawarkan penyelesaian universal yang menyokong pelbagai kaedah pembayaran yang diterima secara meluas. Pengguna boleh membayar dan mengecas EV mereka dengan mudah di mana-mana rangkaian pengecasan tanpa perlu aplikasi atau langganan tertentu.

Memacu Penerimaan EV dengan Kerjasama Industri

Dengan kerjasama erat bersama pemimpin industri utama dalam tenaga EV, perbankan, dan kewangan, JuiceUP bersedia untuk memperluas penyelesaian pembayaran EV yang lancar bersama dengan Sistem Pengurusan Titik Pengecasan (CPMS) yang kukuh di seluruh negara. Ini akan memudahkan pengalaman pengecasan dan memacu matlamat kerajaan Malaysia untuk meningkatkan penerimaan EV tempatan. Antara rakan kongsi industri yang terlibat termasuk Visa, CIMB, Bank Islam, Bank Muamalat, PaidChain, CUCUK, JusEV, TNB Electron, EVPower, Gading Kencana, Malakoff, TELD, VSD Automation, Sinexcel, Reactive Energy, dan My Evolution.

Benson Lim, Ketua Pegawai Eksekutif JuiceUP, berkata, “Seiring dengan peningkatan pengenalan EV yang mampu milik oleh pengeluar kereta, adalah penting bahawa infrastruktur pengecasan dan pembayaran kita selari dengan permintaan yang semakin meningkat. Inovasi adalah kekuatan utama untuk merapatkan jurang ini dan bekerjasama rapat dengan pihak berkepentingan dalam ekosistem EV adalah kunci untuk mempercepatkan visi ini menjadi kenyataan. Sistem pembayaran terbuka ‘Tap and Juice-up’ kami kini beroperasi sepenuhnya di bandar-bandar utama dan kami menjangka untuk meliputi 80% rangkaian pengecasan di seluruh Malaysia menjelang 2025.”

Brandon Louie, Ketua Jualan & Pengambilalihan Peniaga Serantau SEA Visa, berkata, “EV semakin popular di Malaysia dan pemandu memerlukan pilihan pengecasan dan pembayaran yang cepat dan mudah. Visa, sebagai peneraju dunia dalam pembayaran digital, menyokong pertumbuhan pengangkutan hijau dengan penyelesaian inovatif kami. Kami menawarkan cara yang cepat, mudah, dan selamat untuk pemandu EV membayar hanya dengan mengetik kad debit atau kredit mereka. Kami teruja untuk bekerjasama dengan JuiceUP bagi meningkatkan pengalaman pembayaran untuk pemandu EV di Malaysia, selaras dengan misi kami untuk menghubungkan dunia melalui rangkaian pembayaran yang paling boleh dipercayai dan selamat.”

Dato’ Sri Haji Fadillah bin Haji Yusof, Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Peralihan Tenaga dan Transformasi Air, berkata, “Saya berharap semua pihak berkepentingan termasuk pemimpin industri, institusi kewangan, pakar tenaga boleh diperbaharui, dan pemilik perniagaan untuk bekerjasama dan membina persekitaran yang membolehkan sektor EV di mana kita boleh memanfaatkan kepakaran masing-masing untuk mencipta pengalaman yang kuat dan saling berkait yang sentiasa memenuhi permintaan pengguna EV yang semakin meningkat. Saya yakin JuiceUP boleh menjadi pemain yang relevan dalam ekosistem mobiliti elektrik yang dapat menyokong agenda penerimaan EV di seluruh negara dan memacu agenda peralihan tenaga Malaysia.”

Untuk maklumat lanjut tentang JuiceUP dan sistem pembayaran terbukanya, lawati: JuiceUP Website

Terus-Terang,

Kami percaya bahawa pelancaran sistem pembayaran terbuka oleh JuiceUP adalah langkah yang tepat dalam mengatasi cabaran pengecasan EV di Malaysia. Walaupun terdapat banyak pemain dalam industri ini, usaha kolektif dan kerjasama yang dibina dengan pelbagai pihak berkepentingan menunjukkan komitmen yang serius untuk menjadikan pengecasan EV lebih mudah dan dapat diakses oleh semua. Kami akan terus memantau perkembangan ini dan berharap lebih banyak inovasi seperti ini dapat dilaksanakan untuk mendukung peralihan kepada mobiliti hijau di negara kita.

Previous post

2024 Proton X50 Tingkatkan Produksi untuk Penuhi Permintaan

Next post

Tema PULSE BMW Shorties 2024: Mencari Nadi Kreativiti

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *