Bisnes

UMW Toyota Motor Tingkatkan Jualan Jun dan Kukuhkan Komitmen Pelanggan

Prestasi Cemerlang dengan Penyelesaian Mobiliti Terunggul dan Penglibatan Komuniti

UMW Toyota Motor Sdn Bhd (UMWT) mencatatkan prestasi positif sepanjang Jun 2024 dengan jumlah jualan bulanan sebanyak 7600 unit. Jumlah keseluruhan jualan tahun hingga kini adalah sebanyak 47000 unit. Pencapaian ini mencerminkan inisiatif syarikat dan promosi mesra pelanggan yang berjaya, menunjukkan dedikasi berterusan untuk menyediakan penyelesaian mobiliti inovatif.

UMWT komited dalam menyediakan penyelesaian mobiliti inovatif dan penglibatan dalam inisiatif komuniti yang lebih luas. Prestasi jualan yang positif pada bulan Jun mencerminkan dedikasi ini yang didorong oleh usaha promosi yang berjaya dan fokus terhadap kepuasan pelanggan serta tanggungjawab sosial.

Promosi dan Inovasi

Sebagai sebahagian daripada komitmen mereka untuk meningkatkan pengalaman pembelian, UMWT memperkenalkan promosi “Peace of Mind with Every Drive” untuk Julai 2024 yang menawarkan pembiayaan sehingga 100% untuk model terpilih. Pembeli kereta boleh menikmati penjimatan promosi termasuk potongan sehingga RM7500 untuk Yaris Baru dengan ansuran bulanan bermula dari RM688. Program Toyota Service Savers juga menawarkan ansuran bulanan yang mudah bermula dari serendah RM31.

Penglibatan Komuniti dan Acara

Pada 13 dan 14 Julai 2024, UMW Toyota Motor telah menganjurkan Toyota Showroom Weekender di seluruh negara. Acara ini mempamerkan empat model popular Toyota, termasuk Yaris, Vios, Corolla Cross, dan Hilux, serta menyediakan peluang untuk penglibatan dan interaksi komuniti.

Bagi masa hadapan, UMWT akan terus menganjurkan Toyota Showroom Weekenders setiap bulan. Acara ini akan merangkumi pandu uji, tawaran jualan eksklusif, dan pameran model-model terkini. Para pengunjung juga berpeluang menikmati hadiah percuma dengan pandu uji serta meneroka pilihan tukar beli dan kereta terpakai dari outlet Topmark. Ikuti halaman Facebook Toyota Malaysia untuk maklumat lanjut mengenai tarikh dan butiran Toyota Showroom Weekenders akan datang.

Kenyataan daripada Datuk Ravindran K.

“Kami teruja untuk terus menganjurkan acara seperti Toyota Showroom Weekender yang membolehkan kami berinteraksi dengan pelanggan dan komuniti secara langsung, menekankan ideologi ‘Customer First’ Toyota. Interaksi ini adalah penting dalam memenuhi komitmen kami terhadap perkhidmatan yang cemerlang dan visi kami untuk Move Your World,” tambah Datuk Ravindran K., Presiden UMWT.

UMWT terus berinovasi dan menetapkan penanda aras baharu dalam industri automotif, sentiasa berusaha untuk menyampaikan kecemerlangan dan penyelesaian yang berwawasan.

Untuk maklumat lanjut, layari Toyota Malaysia atau hubungi talian bebas tol Toyota di 1-800-8-TOYOTA (869682).

Frankly Speaking

Terus-Terang, kejayaan jualan UMW Toyota Motor pada bulan Jun adalah bukti jelas kepada strategi mereka yang berkesan dalam menarik dan mengekalkan pelanggan. Promosi yang menarik seperti “Peace of Mind with Every Drive” telah berjaya menarik minat pembeli. Namun, penting untuk kita perhatikan sejauh mana inisiatif ini boleh bertahan dalam jangka masa panjang. Penglibatan komuniti melalui acara seperti Toyota Showroom Weekender adalah langkah yang baik, tetapi impak jangka panjang terhadap jualan dan kepuasan pelanggan harus dikaji secara mendalam. Keupayaan UMWT untuk terus berinovasi dan menyesuaikan diri dengan keperluan pasaran akan menjadi kunci kepada kejayaan masa depan mereka.

Previous post

Harga Bateri EV Menjunam: Apa Implikasinya?

Next post

Penurunan Harga Diesel dan Petrol di Vietnam

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *