Bisnes

Chery Malaysia Buka Pusat 3S Baharu di Kluang

Memperluaskan Kehadiran di Johor dengan Pusat Jualan dan Servis Terbaharu

Chery Malaysia dengan bangganya memperkenalkan pusat pameran dan pusat servis baharu di Kluang, Johor, yang dimiliki dan dioperasikan oleh rakan pengedar Li Koon Auto Sdn. Bhd. Penambahan ini menunjukkan komitmen Chery untuk membawa kenderaan automotifnya yang unggul kepada lebih ramai rakyat Malaysia di seluruh negeri Johor.

Terletak di No. 5 & No. 6, Jalan Kluang Perdana 1, Taman Kluang Perdana, 86000 Kluang, Johor, pusat 3S (Sales, Service, Spare Parts) baharu ini merangkumi kawasan seluas 896 meter persegi. Ia menyediakan pengalaman komprehensif dalam pemandangan kenderaan, perkhidmatan pelanggan, dan penyelenggaraan.

Pusat 3S Chery Kluang ini dilengkapi dengan pusat servis yang mempunyai 4 ruang servis, semuanya dikendalikan oleh juruteknik Chery yang sangat terlatih. Menurut Pengarah Jaringan Chery Malaysia, Soon Boon Ping, “Semasa kami meluaskan kehadiran kami di Johor, matlamat kami adalah untuk melayani lebih ramai pelanggan, merangkumi komuniti yang dinamik seperti Muar, Skudai, Johor Bahru, dan kini Kluang. Pengembangan strategik ini membolehkan lebih ramai pelanggan merasai kemudahan, kualiti, dan perkhidmatan komprehensif yang dirayakan oleh Chery.”

Pusat 3S Chery Kluang ini ditubuhkan dengan pasukan profesional yang sangat terlatih, memastikan setiap keperluan pelanggan dipenuhi dengan standard kualiti dan perhatian tertinggi. Soon Boon Ping menegaskan, “Misi kami adalah untuk menawarkan kenderaan berkualiti tinggi dan memastikan setiap pelanggan menerima penjagaan dan sokongan terbaik sepanjang perjalanan pemilikan mereka.”

Majlis perasmian pusat tersebut dihadiri oleh Pengarah Jaringan Chery Malaysia, Soon Boon Ping, bersama Pengarah Urusan Li Koon Auto, Ong Kian Choi, Pengerusi Li Koon Auto, Heng Eng Kong, dan Presiden Majlis Perbandaran Kluang, Azurawati Wahid.

Pusat pameran ini dibuka setiap hari dari jam 9 pagi hingga 6 petang (Isnin – Ahad) termasuk Cuti Umum. Manakala pusat servis dibuka dari jam 8 pagi hingga 5.15 petang (Isnin – Jumaat); 8 pagi hingga 12.45 petang (Sabtu); ditutup pada Ahad dan Cuti Umum.

Kini, Chery mengendalikan enam pusat pameran dan lima pusat servis di Johor, bersama dengan dua pusat badan dan cat, untuk memenuhi keperluan pelanggan Chery di negeri ini secara menyeluruh.

Untuk lokasi pengedar Chery terkini di Malaysia, layari https://www.chery.my/dealer-locator/. Untuk melihat rangkaian penuh kenderaan Chery, kunjungi www.chery.my. Kekal dikemas kini melalui laman Facebook Rasmi Chery Malaysia di https://www.facebook.com/cherymalaysiaofficial.

Tentang Chery Malaysia

Chery Malaysia adalah sebahagian daripada Chery Automobile Co., Ltd., anak syarikat Chery Group, pengeluar automobil terkemuka dari China yang beribu pejabat di Wuhu, China. Ditubuhkan pada tahun 1997, Chery telah menjadi pemain utama dalam industri automotif, terkenal dengan pelbagai jenis kereta penumpang, SUV, dan kenderaan elektriknya. Chery telah memperoleh kedudukan terkemuka di pasaran domestik dan antarabangsa, mengeksport kenderaan ke lebih 80 negara di seluruh dunia, termasuk Malaysia. Selama 21 tahun berturut-turut, Chery telah menjadi jenama No.1 di China untuk eksport kenderaan.

Terus-Terang,

Langkah Chery membuka pusat 3S baharu di Kluang menunjukkan keinginan mereka untuk memperkukuh kehadiran di Johor. Namun, dengan persaingan yang semakin meningkat, Chery perlu memastikan mereka menawarkan perkhidmatan dan produk yang benar-benar memikat hati pengguna tempatan. Kami berharap agar pusat ini dapat memenuhi jangkaan tinggi yang telah ditetapkan oleh Chery.

Previous post

Automechanika Kuala Lumpur 2024: Ke Arah Teknologi Hijau dan Pembangunan Bakat Tempatan

Next post

Ketelusan dalam Industri Automotif: Mengatasi Penipuan di Pasaran

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *