Servis / Selepas Jualan / Penyelenggaraan / Mod

Pakej Selepas Jualan Chery TIGGO 7 PRO: Jaminan Komprehensif di Malaysia

Meneliti pakej selepas jualan dan jaminan Chery TIGGO 7 PRO yang direka untuk melindungi pelaburan pemandu Malaysia dan menawarkan ketenangan minda dengan servis percuma, bantuan tanpa had, dan liputan komponen yang meluas.


Chery TIGGO 7 PRO baru-baru ini menyertai pasaran SUV kompak Malaysia dengan pakej selepas jualan yang komprehensif, menekankan komitmen jenama ini terhadap kepuasan pelanggan dan kebolehpercayaan kenderaan jangka panjang. Dengan 40 pusat servis di seluruh negara dan akan bertambah lagi, Chery Malaysia benar-benar memastikan pelanggan mereka dilindungi dengan sewajarnya.

Jaminan Kenderaan yang Luas

Pakej selepas jualan ini diterajui oleh jaminan industri selama 7 tahun atau 150,000km, bergantung mana yang tiba dahulu. Liputan meluas ini merangkumi seluruh kenderaan, termasuk sistem trenkuasa (enjin dan transmisi) dan semua komponen lain yang tidak disenaraikan dalam kategori lain. Jaminan ini menunjukkan keyakinan Chery terhadap kualiti binaan dan ketahanan TIGGO 7 PRO.

Liputan Komponen Terperinci

Jaminan ini diperincikan lagi untuk merangkumi komponen-komponen kenderaan tertentu seperti berikut:

  1. Komponen Enjin: Jaminan 3 tahun atau 60,000km untuk bahagian penting seperti injektor bahan api, pam bahan api, motor pemula, alternator, pemampat AC, evaporator, tali kipas, dan pam air.
  2. Casisi dan Bawah Kenderaan: Liputan 3 tahun atau 60,000km untuk komponen seperti absorber, hub bearing, kaliper brek, silinder utama brek, cakera brek, pam ABS, lengan bawah, driveshaft, rak stereng, dan tiang stereng.
  3. Komponen Elektronik: Jaminan 3 tahun atau 60,000km untuk lampu pintu belakang, lampu hadapan, dan DRL.
  4. Sistem Ekzos: Liputan 2 tahun atau 60,000km untuk kotak senyap ekzos dan penukar tiga hala.
  5. Bahagian Khas: Jaminan 1 tahun atau 30,000km untuk pad brek dan bateri.
  6. Barang Habis Pakai: Liputan 3 bulan atau 5,000km untuk tayar, cermin, bilah pengelap, plat klac, dan pelapik brek.

Servis Tunda Tanpa Had 24/7

Untuk meningkatkan lagi ketenangan fikiran pelanggan, Chery menawarkan servis tunda tanpa had selama 7 tahun, 24 jam sehari. Ini memastikan pemilik TIGGO 7 PRO tidak akan terkandas, dengan bantuan tersedia sepanjang masa, di mana sahaja di Malaysia.

Servis Percuma 5 Tahun

Selain daripada jaminan yang meluas, Chery juga menyediakan servis percuma selama 5 tahun untuk TIGGO 7 PRO. Pakej servis percuma ini merangkumi penyelenggaraan rutin, membantu pemilik mengekalkan keadaan kenderaan mereka pada tahap optimum tanpa kos tambahan.

Jaminan Pembelian Komponen

Bagi komponen yang dibeli secara berasingan, Chery menawarkan jaminan 1 tahun atau 30,000km pada kebanyakan komponen, dengan beberapa barang habis pakai dilindungi selama 3 bulan atau 5,000km.

Pendekatan Berorientasi Pelanggan

Pakej selepas jualan yang komprehensif ini mencerminkan pendekatan berorientasi pelanggan Chery di pasaran Malaysia. Dengan menawarkan liputan yang meluas, Chery bertujuan untuk membina kepercayaan dengan pelanggan mereka dan menunjukkan komitmen mereka terhadap ketahanan dan kebolehpercayaan TIGGO 7 PRO.

Terus-Terang, pakej jaminan dan selepas jualan Chery TIGGO 7 PRO ini adalah antara yang paling komprehensif di pasaran automotif Malaysia. Dengan jaminan kenderaan selama 7 tahun, servis tunda tanpa had selama 7 tahun, penyelenggaraan percuma selama 5 tahun, dan liputan komponen yang terperinci, Chery menetapkan satu standard baharu dalam penjagaan pelanggan dalam segmen SUV kompak. Walau bagaimanapun, sebagai pengguna bijak, kita perlu meneliti terma dan syarat yang ditetapkan untuk memahami sepenuhnya perlindungan yang diberikan. Pakej ini memang menarik, tetapi keupayaan sebenar kenderaan ini di jalan raya adalah penentu utama nilai sebenarnya.

Previous post

McLaren Artura Spider 2024: Supercar Elektrik dengan Sentuhan Open-Air

Next post

Re-imagine Mercedes-Benz FashionWeek Kuala Lumpur 2024: Gabungan Fesyen dan Inovasi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *