Servis / Selepas Jualan / Penyelenggaraan / Mod

Puspakom Uji Operasi 16 Jam Sehari di Glenmarie

Puspakom Memperkenalkan Waktu Operasi Baru untuk Menangani Permintaan Inspeksi Kenderaan yang Meningkat


Puspakom Melancarkan Percubaan Operasi 16 Jam Sehari di Cawangan Glenmarie

Puspakom baru-baru ini mengumumkan pelancaran tempoh percubaan operasi selama 16 jam sehari di cawangan Glenmarie. Tempoh percubaan ini bermula pada 2 September 2024 dan akan berterusan sehingga 3 Januari 2025. Inisiatif ini adalah langkah proaktif oleh Puspakom untuk menangani permintaan yang semakin meningkat untuk pemeriksaan kenderaan serta sebagai langkah strategik mereka dalam menghadapi pasaran terbuka dalam industri pemeriksaan kenderaan di Malaysia.

Memudahkan Pelanggan dengan Waktu Operasi yang Lebih Panjang

Selama tempoh percubaan ini, pelanggan yang ingin melakukan pemeriksaan kenderaan di cawangan Puspakom Glenmarie boleh membuat janji temu lebih awal mulai 16 Ogos 2024 melalui laman web rasmi mereka, www.myPuspakom.com.my. Dengan waktu operasi yang diperpanjangkan ini, Puspakom mampu memberikan lebih banyak peluang kepada orang ramai untuk menjalankan pemeriksaan kenderaan mereka berbanding sebelumnya.

Mahmood Razak Bahman CEO Puspakom 4.0

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Puspakom, Encik Mahmood Razak Bahman, waktu operasi yang dilanjutkan ini adalah sebahagian daripada projek perintis yang dijalankan oleh Puspakom untuk menilai kesesuaian pelaksanaan waktu operasi yang lebih lama. Beliau menambah, “Kami berusaha untuk melanjutkan waktu operasi bagi mengurangkan kesesakan di cawangan Puspakom yang mempunyai jumlah pelanggan yang tinggi dan untuk ini, kami memilih cawangan Glenmarie sebagai cawangan percubaan bagi mengenal pasti kawasan yang perlu diperbaiki.”

Pentingnya Tempoh Percubaan ini kepada Industri

Projek perintis ini bukan sahaja mencerminkan komitmen Puspakom dalam menyediakan perkhidmatan yang lebih baik, tetapi juga usaha untuk memastikan pelanggan boleh merancang pemeriksaan mereka dengan lebih fleksibel dan selesa. Mahmood menegaskan bahawa jika percubaan ini mendapat sambutan yang baik, ia akan dilaksanakan secara berperingkat di cawangan-cawangan lain.

Puspakom Glenmarie juga mengalu-alukan semua rakyat Malaysia yang ingin menjalankan pemeriksaan kenderaan mereka dengan waktu operasi yang lebih panjang ini. Walau bagaimanapun, waktu operasi di semua cawangan Puspakom yang lain akan kekal seperti biasa, iaitu dari 8:00 pagi hingga 5:30 petang sepanjang tempoh ini.

Terus-Terang,
Kami melihat inisiatif Puspakom ini sebagai langkah yang sangat positif untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan dan mengurangkan kesesakan di cawangan mereka. Namun, kami juga merasakan bahawa kejayaan projek ini sangat bergantung kepada respons pelanggan dan kecekapan pelaksanaannya. Jika sambutan yang diterima adalah menggalakkan, maka ini boleh menjadi model yang baik untuk diikuti oleh cawangan-cawangan lain. Namun, kami mengharapkan agar Puspakom dapat terus meningkatkan kualiti perkhidmatannya dan memberikan perhatian yang lebih kepada keselesaan pelanggan. Dengan langkah yang diambil ini, kami yakin bahawa Puspakom boleh terus relevan dan kompetitif dalam industri pemeriksaan kenderaan di Malaysia.

Previous post

Hilux, Fortuner dan GR86 2024: Peningkatan Terbaru untuk Pengalaman Memandu Unggul

Next post

Pengeluaran Polestar 3 Bermula di Amerika Syarikat, Masuk Malaysia Tidak Lama Lagi?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *