Khidmat Masyarakat

Mercedes-Benz Malaysia Perkukuh Sokongan Kepada Nicol David Organisation

Mercedes-Benz Malaysia memperbaharui kerjasama dengan Nicol David Organisation melalui sumbangan RM100,000, memfokuskan kepada program “Little Legends” dan “Ibu Legends” untuk tahun ketiga berturut-turut.

Mercedes-Benz Malaysia sekali lagi menunjukkan komitmennya dalam memupuk kesedaran alam sekitar dan mendidik generasi muda apabila memperbaharui kerjasamanya dengan Nicol David Organisation (NDO) untuk tahun ketiga berturut-turut. Dengan sumbangan berjumlah RM100,000, mereka terus memberi sokongan kepada program “Little Legends” dan “Ibu Legends”, yang bertujuan mendidik kanak-kanak serta ibu-ibu mereka tentang isu kelestarian alam sekitar dan perubahan iklim.

Kerjasama ini menekankan kepentingan pendidikan yang berkualiti dalam membina kesedaran mengenai tanggungjawab terhadap alam sekitar, khususnya kepada kanak-kanak. Mercedes-Benz Malaysia bukan sahaja menyasarkan untuk memperkaya pemahaman generasi muda tentang isu-isu global seperti pemanasan dunia, pencemaran, dan amalan pertanian lestari, tetapi juga ingin membangunkan kesedaran ini dari peringkat awal lagi. Selain itu, tahun ini turut membawa peluang baru untuk mendekati golongan ibu melalui program “Ibu Legends”, di mana mereka diberikan ilmu dan sokongan dalam perubahan iklim, kelestarian serta keibubapaan.

Menurut Amanda Zhang, CEO dan Presiden Mercedes-Benz Malaysia, “Kerjasama ini sejajar dengan strategi tanggungjawab korporat kami, yang menyokong mobiliti sosial dan inklusi melalui akses kepada pendidikan berkualiti. Dengan menyediakan kanak-kanak dalam program “Little Legends” dengan pengetahuan dan kemahiran yang penting, kami berharap dapat memperkasakan mereka untuk memimpin komuniti mereka ke arah masa depan yang lebih lestari. Kami juga berbangga dapat memperluaskan impak kami melalui program “Ibu Legends” yang menyokong ibu-ibu pemimpin muda ini dalam pendekatan holistik terhadap kelestarian komuniti.”

Pengasas Nicol David Organisation, Datuk Nicol Ann David turut menyatakan keterujaannya dengan kerjasama ini. Beliau berkata, “Melalui kerjasama yang berterusan ini, kami berharap dapat menginspirasi “Little Legends” dan “Ibu Legends” untuk menerima kelestarian dan mengambil langkah aktif dalam menjaga planet kita. Kami yakin melalui kolaborasi ini, kita dapat membuka potensi dalam setiap kanak-kanak dan ibu, memperkasakan mereka untuk memberi sumbangan bermakna kepada alam sekitar dan komuniti mereka.”

Majlis penyerahan sumbangan RM100,000 ini diadakan semasa bengkel “Ibu Legends” yang dianjurkan oleh NDO di pejabat Mercedes-Benz Malaysia. Dalam bengkel ini, seramai 35 orang ibu hadir untuk mempelajari teknik keibubapaan dan berkongsi ilmu mengenai perubahan iklim. Selain itu, mereka juga berpeluang merasai pengalaman memandu uji kereta Mercedes-Benz terkini, serta merakam detik-detik kenangan melalui gambar dan video.

Mercedes-Benz Malaysia komited untuk terus menyokong program “Little Legends” melalui penganjuran empat bengkel khusus yang akan menekankan topik kelestarian seperti pemanasan global, pencemaran dan amalan pertanian lestari. Melalui inisiatif ini, Mercedes-Benz Malaysia bertujuan untuk melengkapkan generasi muda dengan pengetahuan dan alat yang diperlukan untuk menyumbang kepada masa depan yang lebih lestari.

Tambahan pula, Mercedes-Benz Malaysia akan memperkenalkan segmen menarik berdasarkan program Mobile Kids mereka, yang direka untuk mengajar kanak-kanak tentang keselamatan jalan raya dengan cara yang menyeronokkan. Langkah ini bertujuan untuk membina ruang awam yang lebih selamat selain daripada menyokong agenda kelestarian alam sekitar.

Terus-Terang, sokongan Mercedes-Benz Malaysia terhadap Nicol David Organisation menunjukkan bagaimana syarikat korporat boleh memainkan peranan penting dalam usaha pendidikan dan kelestarian. Namun begitu, sebagai pembaca yang kritikal, kita juga perlu melihat sejauh mana impak sebenar yang boleh dicapai melalui inisiatif sebegini. Walaupun usaha ini dilihat positif, cabaran terbesar adalah memastikan kesedaran yang dibangunkan ini benar-benar diterjemahkan kepada tindakan berterusan dalam jangka masa panjang. Apakah inisiatif ini mampu membawa perubahan besar? Hanya masa yang akan menentukan.

Previous post

BYD Perkukuh Kehadiran Di Malaysia Dengan Kerjasama Sime Darby Auto Imports

Next post

Menuju Mobiliti Karbon Neutral Toyota di IGEM 2024

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *