Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Tema PULSE BMW Shorties 2024: Mencari Nadi Kreativiti

BMW Group Malaysia kembali dengan BMW Shorties 2024 bertemakan PULSE, mencungkil bakat kreatif tempatan dari 29 Julai hingga 30 September 2024. Sertai dan raikan kreativiti!

Meneroka Bakat Kreatif dengan Tema Baharu

BMW Group Malaysia dengan bangganya mengumumkan penganjuran tahun ke-18 BMW Shorties, sebuah pertandingan penghasilan kandungan digital berprestij. Dengan tema baharu – PULSE, pertandingan ini bertujuan mencabar pencipta kandungan tempatan untuk meneroka pendekatan baharu dan inovatif dalam gaya penceritaan. Tema PULSE diilhamkan oleh kesungguhan BMW dalam memacu mobiliti elektrik dan pelbagai inisiatif baharu, memotivasikan pencipta kandungan untuk menetapkan penanda aras baharu dalam dunia kreatif.

Sashi Ambi, Pengarah Komunikasi Korporat dan Kemampanan BMW Group Malaysia, menyatakan, “Tahun lalu, BMW Shorties mengalami transformasi yang merintis pendekatan baharu, menampilkan bakat luar biasa pencipta kandungan digital tempatan. Tema PULSE diinspirasikan daripada kesungguhan kami dalam memacu mobiliti elektrik dan pelbagai inisiatif baharu yang diambil menjadi motivasi untuk terus memacu idea serta konsep terbaharu berkaitan inovasi.”

Panel Juri Berprestij

Tahun ini, BMW Shorties menampilkan panel penilai yang terdiri daripada lima orang juri berpengalaman iaitu Saw Teong Hin, Nadiah Hamzah, Jeany Amir, Tunku Mona Riza, dan Ghazi Alqudcy. Mereka adalah nama-nama besar dalam industri kreatif yang telah merangkul pelbagai anugerah. Nadiah Hamzah menyatakan, “Tema PULSE sangat bermakna kerana mendorong bakat tempatan untuk meneliti semula inti pati minat mereka dan bagaimana minat tersebut dapat diterjemahkan melalui karya. Saya yakin penyertaan tahun ini akan dipenuhi dengan pelbagai naratif yang memikat dan mendalam.”

Ganjaran dan Pengiktirafan

Pemenang hadiah utama BMW Shorties 2024 akan dianugerahkan geran produksi RM80,000 untuk menghasilkan projek dibiayai oleh BMW Shorties. Pengiktirafan untuk pencapaian kreatif lain juga akan dianugerahkan dalam pelbagai kategori seperti Pengarah Terbaik, Pelakon Lelaki Terbaik, Pelakon Wanita Terbaik, Lakon Layar Terbaik, Sinematografi Terbaik, Rekaan Produksi Terbaik, Suntingan Terbaik, Rekaan Bunyi Terbaik, Anugerah Pilihan Ramai, serta Anugerah Pelajar Terbaik.

Penyertaan dan Maklumat Lanjut

Penyertaan dibuka dari 29 Julai hingga 30 September 2024 melalui laman web BMW Shorties di www.bmwshorties.com.my. Ikuti halaman rasmi Facebook dan Instagram BMW Shorties untuk mendapatkan kemas kini atau tonton filem-filem pemenang dari tahun-tahun sebelumnya di saluran rasmi YouTube BMW Shorties.

Frankly Speaking

Terus-Terang, BMW Shorties 2024 dengan tema PULSE bukan sahaja sebuah platform untuk mencungkil bakat kreatif, tetapi juga sebuah medium untuk menginspirasi inovasi dalam penceritaan digital. Kami percaya bahawa pertandingan ini akan membuka peluang baru bagi pencipta kandungan tempatan untuk mempamerkan kreativiti mereka. Namun, cabaran sebenar adalah bagaimana bakat-bakat ini dapat mengekalkan momentum dan terus menghasilkan karya yang memukau dan relevan. Dengan sokongan dan pengiktirafan daripada BMW Group Malaysia, kami optimis bahawa BMW Shorties akan terus menjadi pemangkin dalam industri kreatif tempatan.

Previous post

Pelancaran JuiceUP: Sistem Pembayaran EV Terbuka

Next post

Data Trend Motosikal Terlaris iMotorbike: Honda dan Yamaha Dominasi Pasaran

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *