Gaya Hidup

Hypercar Mercedes Disahkan Di Paris

Mercedes baru sahaja mengesahkan bahawa ia akan membuat supercar berenjin tengah untuk mengambil kesempatan kejayaan yang sangat besar F1 mereka sejak beberapa tahun yang lalu. Pengumuman itu dibuat pada malam pembukaan pameran motor Paris.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Mercedes tidak memberi butiran teknikal mengenai projek itu lagi, tetapi ia akan di bina dengan semua-karbon fiber dan akan menggunakan enjin sekurang-kurangnya berdasarkan enjin 1.6 liter V6 hibrid yang digunakan dalam kereta F1 W07 Mercedes-AMG oleh Lewis Hamilton dan Nico Rosberg. Kereta itu akan dibina dalam jumlah yang sangat terhad dan akan lebih daripada kos mungkin lebih dari € 4 juta setiap satu.

mercedes-benz-hypercar

Ketua  penyelidikan dan pembangunan Mercedes, Prof. Thomas Weber mengesahkan kepada media yang hadir, “Saya amat teruja untuk secara rasmi mengesahkan: perkara yang besar yang akan datang dari kami di AMG yang sudah dalam perancangan. Kami akan mewujudkan AMG Performance Hybrid yang akan menampilkan teknologi drivetrain Formula 1 kami. Di bawah kepimpinan AMG, syarikat-syarikat prestasi kami akan bergabung tenaga dan mewujudkan perkhidmatan yang lebih berkesan dan pada masa yang sama,  AMG prestasi yang terbaik dan paling hebat – malah mungkin memanggilnya hypercar. Tetapi tidak kira apa yang anda memanggilnya – ia pasti akan menunjukkan bagaimana kita akan membawa jenama prestasi kita ke masa depan dengan teknologi drive train yang amat cekap dan bijak. Seperti biasa, anda boleh harapkan dari kita, tiada kompromi dari segi daya tarik emosi kereta ini. ”

 

 

Previous post

Ferrari GTC4Lusso T Dilancarkan di Malaysia - Harga Asas RM1.088 Juta

Next post

Mercedes-Benz C-Class Cabriolet dan SLC Roadster Dilancarkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *