Gaya Hidup

Geely Menyerahkan Jaminan Kewangan Volvo …… Proton Dan Lotus Bagaimana?

Apabila Geely mereka mengambil alih Volvo dari Ford, mereka menyerahkan Volvo Sweden jaminan kewangan , tetapi tidak sumber automotif. Tiada sinergi wujud antara barisan kurang canggih pembuat China dan barisan premium Volvo pada masa itu. Jadi rancangan kewangan telah dikeluarkan di mana Volvo akan menghabiskan USD11 bilion untuk platform baru, model-model baru dan barisan enjin yang baru.

Pengerusi Geely, Li Shufu, telah merujuk dirinya sendiri pada masa lalu sebagai Henry Ford China. Li dikagumi oleh mereka yang bekerja untuk beliau kerana tidak campur tangan terlalu banyak.

“Bagi saya dia seorang lelaki yang berkata, ‘Jika saya akan membeli syarikat yang mempunyai kepakaran, kenapa saya akan memberitahu mereka apa yang mereka perlu lakukan?” Chris Gubbey, Ketua Pegawai Eksekutif Geely milik London Taxi Co., berkata . Geely bukan milik negara, tidak seperti banyak firma automotif Cina, dan yang menjadikan ia lebih tangkas, Gubbey percaya. Pengerusi Geely Li Shufu telah memberikan Volvo kelonggaran untuk menguruskan hal-ehwalnya sendiri.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Ianya rasa seperti banyak, tetapi tersebar dengan banyak model-model ia sebenarnya tidak. Simpanan perlu dibuat terutamanya kerana ini bukan hadiah dari Geely. Volvo membayar balik pinjaman yang dibuat oleh Bank Pembangunan China, baru-baru ini telah menceburi pasaran bon dan telah menjual saham bernilai USD532 juta kepada pelabur institusi Sweden. Samuelsson berkata khabar angin tawaran awam stok akan menjadi “pilihan” pada masa akan datang.

 

Previous post

Perodua Jalin Kerjasama Dengan Grab

Next post

Enjin Rotary Meraikan Harijadi Ke 50

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *