Berita Auto

Defender Klasik 4 × 4 Mengekalkan Pengeluaran

Berita baik untuk peminat setia Defender. Defender klasik Land Rover boleh memulakan kembali barisan pengeluaran UKnya SEKALI LAGI sekiranya pemilik gergasi petrokimia Ineos gergasi dapat memenangi sokongan kerajaan British untuk pengeluarannya yang berterusan.

Pengasas Ineos dan Ketua Pegawai Eksekutif Jim Ratcliffe berkata Selasa lalu bahawa dia merancang untuk membina 25,000 Defender 4x4s klasik baharu setahun, yang akan dimodelkan kepada Defender memandangkan trademark reka bentuknya kini bukan di Britain.

Jaguar Land Rover berhenti membuat off-roader ini pada tahun 2016 selepas 68 tahun. Bagaimanapun, jurucakap JLR, yang merancang untuk membina versi terkini Defender, berkata reka bentuk asal telah didaftarkan di banyak negara dan permohonan trademark kini sedang dalam proses di Britain.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Jika Ratcliffe berjaya dalam perancangannya, cawangan automotif Ineos akan menjadi salah satu pembuat kereta domestik terbesar di Britain, dengan pengeluaran lebih daripada dua kali ganda daripada jenama berjumlah kecil seperti Aston Martin, McLaren, Bentley dan Rolls-Royce.

Ratcliffe berkata beliau akan melabur 600 juta pound (RM3.5bilion) untuk memulakan pengeluaran off-roader baru dari tahun 2020, dengan mengatakan dia lebih suka ianya dibina di Britain tetapi ada alternatif yang lebih murah di negara-negara seperti Jerman di mana tenaga kerja sudah terlatih dan Ineos boleh menggunakan tapak sedia ada.

 

 

Previous post

Mazda Rancang Menuju Sepenuh Elektrik Menjelang 2030

Next post

Siri jelajah tunggang uji Kawasaki di Johor Bahru hujung minggu ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *