Bisnes

Volvo & Geely Belanja 640 Juta Euro Untuk Polestar

Polestar ialah jenama kereta performance jalan raya Volvo Car Group. Polestar akan menjadi syarikat kereta berprestasi tinggi elektrik yang berasingan, menawarkan portfolio kereta Polestar yang lebih baik. Polestar akan menikmati sinergi teknologi dan kejuruteraan tertentu dengan Volvo Cars dan mendapat faedah dari skala ekonomi yang ketara hasil daripada hubungannya dengan Volvo. Sinergi ini akan membolehkan ia merekabentuk, membangun dan membina dunia memukul kereta berprestasi tinggi.

Hari ini, Polestar membina S60 dan V60 Polestar, kereta jalan prestasi 367hp dengan lebih daripada 250 perkembangan di atas produk Volvo standard. Ia juga menawarkan peningkatan perkakasan prestasi Polestar Kejuruteraan dan pengoptimuman perisian enjin untuk produk Volvo yang sedia ada.

Volvo Cars telah membentuk usahasama dengan dua syarikat dalam syarikat induknya, Zhejiang Geely Holding. JV ini dimodalkan dengan ekuiti 5B RMB (640 Euro) untuk menyokong pembangunan Polestar. Polestar kekal sebagai anak syarikat Volvo Car Group dan akan disatukan sepenuhnya ke dalam Volvo Car Group. Lebih 40% daripada jualan kereta global dijangka elektrik dalam tempoh 20 tahun.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

FROC Rantau Borneo tamatkan ekspedisi darat 4X4 pertama ke Ulu Engkuah

Next post

Peluang Menang Bekalan Sprinta Petronas Dengan UltraFlex Dan Primax

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *