Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Ford Menggariskan Pelan Pertumbuhan Agresif Untuk China

Ford telah mengumumkan pelan pertumbuhan yang agresif untuk China kerana ia bertujuan untuk memperluaskan kehadirannya di negara itu. Sebagai tambahan kepada pembuat kereta baru yang diumumkan baru-baru ini dengan pembuat kereta China Zotye, Ford akan memperkenalkan lebih daripada 50 kenderaan baru ke pasaran China menjelang 2025. Pada masa ini, ia bertujuan untuk meningkatkan pendapatan negara sebanyak 50%.

Tumpuan utama adalah SUV dan kenderaan elektrik. Mulai tahun 2019, Ford akan memulakan pemasangan 5 lagi kenderaan untuk pasaran domestik Cina termasuk model Lincoln dan crossover elektrik yang baru-baru ini diumumkan. Menjelang akhir tahun yang sama, semua kenderaan Ford dan Lincoln di China akan disambungkan melalui peranti atau modem di dalam kereta. Aktiviti penyelidikan dan pembangunan juga akan berkembang, dan pembuat kereta akan terus bekerjasama dengan platform autonomi Baidu yang akan mempercepatkan pelancaran kereta pemanduan sendiri.

Sebagai sebahagian daripada rancangan pertumbuhannya, Ford akan memperkenalkan 8 lagi SUV. Di antara Ford dan Lincoln, sekurang-kurangnya terdapat 15 kenderaan elektrik yang diperkenalkan. Usaha sama Ford-Zotye akan menambah pelbagai kenderaan elektrik yang berpatutan apabila ia mendapat kelulusan peraturan.

Ford akan menghasilkan kenderaan pasaran China secara tempatan untuk memenuhi keperluan tempatan. Bulan lepas, pembuat kereta itu membuka Pusat Ujian Nanjing, yang akan digunakan untuk membangunkan produk untuk pasaran China dan menyelidik perbezaan dalam keperluan memandu pelanggan Cina.

Perkongsian dengan Changan dan Jiangling akan diperkuat pada 2018 dengan Ford menambah perkhidmatan pengedaran baru yang mudah untuk China. Lincoln akan terus dijual secara berasingan daripada Ford untuk menekankan kedudukannya sebagai jenama mewah dan memanfaatkan statusnya sebagai pengeluar premium yang paling pesat berkembang di China.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

Sudahkah Diesel Hilang Penghormatannya?

Next post

Siap Sedia Untuk Kereta Lamborghini Sport 4 Pintu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *