Berita Auto

Apa Yang Akan Perodua Lancarkan di Malaysia Autoshow?

Peminat kereta Malaysia kini sedar bahawa Perodua akan melancarkan sesuatu yang baharu di autoshow ini hujung minggu ini? Tetapi apa agaknya?

Ada yang mengatakan ianya adalah SUV atau crossover. Tetapi ianya mungkin sesuatu yang lain.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Ianya boleh jadi Alza baharu. MPV padat ini merupakan satu-satunya kenderaan di dalam stabil Perodua yang tiada suntikan teknologi ke dalamnya. Mungkin enjin 1.5 liter Dual VVTi akan masuk ke dalam 7 tempat duduk ini?

Kemungkinan lain ialah Axia spek baharu dengan enjin 1.3 liter. Axia masih in demand, tetapi kita pasti ramai pemilik  ‘kereta pertama’ sanggup membayar lebih untuk tambahan sedikit kuasa.

Ia juga mungkin versi 1.3 yang baru dari Bezza atau Myvi. Kalau saya, inilah yang akan saya lakukan.  Myvi spek ‘Advance’ dengan ciri keselamatan dan dengan enjin 1.3 liter. Itu akan menjadi yang terbaik untuk ramai rakyat Malaysia, dan akan menggurangkan sedikit permintaan untuk varian 1.5 liter.

Dan sudah tentu saya berharap ianya adalah Myvi 1.5-liter dengan gearbox manual 5 kelajuan! Ini dalam Myvi generasi sebelumnya, tetapi ia adalah spek yang tidak lagi wujud. Kami ragu ia akan membuat pulangan, tetapi tidak salah kalau, berharap!

 

Previous post

Sertai Pemanduan Mengujakan Bersama Pemandu Terkenal Dan PROTON

Next post

Polestar 1 Takluk Bulatan Artik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *